/ Allmänt / Tips/trix / WIP - Work In Progress /

Behöver er hjälp!

Jag har oerhört svårt att hitta min egna stil när det gäller "konst". Jag gör ju oftast (typ alltid) djurporträtt, oftast hundar eller hästar. Problemet är att jag sitter och tittar på andras teckningar/målningar,
i det här faller är det digitala porträtt, och jag blir förvirrad. Vet inte hur jag ska förklara. 

Vi säger såhär, jag tittar på en teckning någon har gjort i datorn - den är super detaljerad. Man ser minsta lilla hårstrå osv. Det är ju jätte fint! Men sen ser jag en teckning där man verkligen ser att det är en häst, det är ju minst lika fint. Fast det inte är samma detaljarbete. Utan det är mer... Lager på lager, men att man ser att det är lite hårstrån här och där. Det är inte hårstrån på varenda lilla kroppsdel, haha!

Den sistnämda "stilen" jag nämde, det är den jag faller för mest. Det är verkligen jag! Men så är det så att andra kanske tycker mer om super detaljerade porträtt där man ser minsta lilla hårstrå... Mitt måtto är "Inte det perfekta - Utan det äkta!

 
Jag behöver er hjälp! Vad tycker ni?
OBS! Jag är inte klar med hästens mule på bilden "utan" päls.