/ Allmänt /

Jag klarade målet, typ...

Haha jag klarade målet, nästan. Men vet nästan helt säkert att den kommer bli klar imorgon.
Och för att faktiskt vara första seriösa porträttet jag gör, eller iallafall på typ 5 år så är jag väldigt nöjd. Kan inte säga att jag var duktig förut heller, men nu känner jag mig väldigt nöjd :-D 

Kan nog också ha med att göra att jag har utvecklats väldigt mycket i mitt tecknade/målande dom senaste åren, då blir det automatiskt att jag behäskar alla olika tekiner bättre kanske. Jag vet inte, men nåt sånt måste det ha varit eftersom jag kunde göra ett sånt här porträtt i datorn!

Den här gjorde jag 2011, så pinsamt haha. Men här är den, det ska föreställa en kromfhorländer.



Men här är Larven jag håller på med nu, som jag sagt förut är den såå fruktansvärd kul att teckna. Det är en utmaning att få alla färger att smälta ihop i varandra. Jag använder aldrig smetningsverktygen som finns i Photoshop, tycker inte det blir något fint när man gör det. Så jag använder bara vanliga penslar :-) 
Juste, inlägget jag gjorde igår tror jag om hur jobbigt det är att göra päls, där hade jag testat att använda pälspenslar som gör päls. Jag beslutade att radera dom penslarna, kändes som jag fuskade och helt ärligt kändes det inte som jag. Inte alls min stil att göra minsta lilla hårstrå över hela djurets kropp... Svårt att förklara!

Nu ska jag gå ner till köket och hjälpa mamma att göra mat, det blir hamburgare. Sååå gott! 

Ha en trevlig kväll! <3 

 
 
 
#1 / / Missmagic:

Jag är så impad av hur du målar! jag gör själv en webserie i GIMP (som ju är en enklare version av photoshop. Men är verkligen inte på din nivå!
Hästen är fantastisk! :)

Svar: Tack snälla! :-D Har kikat på din webserie, den är rolig :-) Använder du ritplatta då också?
Johanna Olsson

#2 / / Missmagic:

Tack! Kul att du gillar min serie. Nej, jag brukar skissa upp för hand och scanna in och sen fylla i på datorn. Men önskar mig verkligen en ritplatta :)

Svar: Kan varmt rekommendera en ritplatta, finns väldigt billiga :-)
Johanna Olsson

#3 / / Urhästen:

Det blir en bra bild det här! :)
/ Urhästen ("Art of Lovisa"-Lovisa haha)

Svar: Tycker du! Tack snälla :-D
Johanna Olsson