/ Allmänt / Färdiga teckningar / Tankar / Tips/trix /

"Inte det perfekta - utan det äkta"

Mitt måtto är "inte det perfekta - utan det äkta". Tycker det är så bra! :D 
Jag gjorde ett inlägg på facebook förut, kommer inte ihåg när, men kan inte hitta igen det. Det handlade iallafall om att folk inte kan ta förgivet att deras hund t.ex kommer se ut precis som referensfotot. Men man kommer självklart se att det är just den hunden.
Vi kan ta denna teckningen som ett exempel; 
 

Jag redigerade orginalfotot på schäfern till svartvitt och höjde ljusstrykan så bilden blev ljusare. Har även gjort ganska synliga hårstrån på hunden, speciellt huvudet/nosen. Teckningen kanske inte ser ut exakt som referensbilden, men man ser att det är den hunden jag ritat av. Kan tillägga också att familjen vart jätte nöjda!
 
 
Jag är självklart ute efter att få teckningen så lik referensbilden som möjligt, men ändå inte. 
Man ska se att det är den hunden jag ritat, men det ska vara i min stil ändå.
Är man ute efter en teckning som ser ut precis som referensfotot så kan man lika gärna ta det fotot och sätta upp på väggen.

Alla "konstnärer" har sin egna stil och det är inte alltid alla tycker om en viss stil, men det finns alltid någon som gör det. Man ska inte ändra sig efter vad andra tycker, man ska köra sitt egna race! Det jag vill få ut av det här inlägget är att jag inte kan göra ett perfekt porträtt, jag kan inte göra minsta lilla detalj, det är alldeles för svårt. Så duktig är jag inte haha! Det här är min hobby, och jag älskar detta sååå mycket. Det ska vara kul att ta upp pennan/penseln och bara skapa något - man ska inte känna press över att det måste bli perfekt bara för att andra kanske tycker att jag borde göra si eller så.
 
Kan ju säga också att jag har gjort fruktansvärt dåliga porträtt ibland där ägaren inte alls blivit nöjd, men alla gör ju fel. Visst? :) Man är inte perfekt! 

Ber om ursäkt för ett långt och flummigt inlägg haha. Inte den bästa på att formulera mig och komma till saken... 
 

gud va fint

Svar: Men åh! Tack snälla! <3 Fin blogg du har.
Johanna Olsson

#2 / / Anonym:

Tycker det var ett klokt inlägg, lycka till i framtiden!

Svar: Kul att du tycker det! Tack snälla :)
Johanna Olsson